نمر
Active Member
- إنضم
- 7 أكتوبر 2007
- المشاركات
- 1,995
- مستوى التفاعل
- 21
- النقاط
- 38
الشريه والحجيله ماحماها الا رجالنا ( بن حوقان في مدح حمى قريش)
[media]http://www.banimalk.net/file/mp3/qreesh.mp3[/media]
[media]http://www.banimalk.net/file/mp3/qreesh.mp3[/media]
ياسلامي يالرفيق اللي يخلص في القضاء والدين
والتحيه للرجال اللي حمو شعب العتم والويجر
والنقوره حطها مصماخ ماتغبى حدودها
وتلوه قريش صبيان الطلق وأهل الشرف والمذهب
عاندو صم الجبال وردو المخطي مع الثرى
عندنا البلجيكي وقلوباً تلقى نزعته ولهيبه
وجنوباً تتقي فيها الجبال وتفضح الدناس
والله أنا ما تشرينا الرصاص الا لوقت الحاجه
والحجيلا والشريه ماحماها الا رجالها